واگذاری-اجاره برند (Brand Licensing) چیست؟

در ساده ترین تعریف آن، یک رابطه قراردادی بین مالک برند (Licensor) و یک تولید کننده یا خرده فروش (Licensee) است که شکل می گیرد و در ازای هزینه، یک محصول یا خدمت تحت برند و نام تجاری توزیع و ارائه می شود.

ما معتقدیم که وقتی این کار در شکل درست خود انجام شود، تبدیل به یک پیمان استراتژیک مابین دو طرفی میشود که با هم پیمان می بندند و خطرات ، کنترلها و در نهایت سود به اشتراک گذاشته می شود.  

منافع واگذاری-اجاره برند چیست؟

هنگامی که این کار به درستی انجام شود، به هر دو طرف معامله (واگذار کننده – گیرنده) نفع می رساند. فراتر از درآمد رویالتی (بهره مالکانه)، منجر به شناخته تر شدن هر چه بیشتر برند می شود. و برای اجاره کننده برند، فرصتهای جدیدی برای عمده فروشی و خرده فروشی خلق می کند، فروش را افزایش می دهد و از همه مهمتر در بعضی موارد فروش از طریق کانال پخش واگذارکننده برند انجام خواهد شد.

این جمله ای است که ما همیشه دوست داریم تکرار کنیم: "یک برند مناسب می تواند یک محصول خوب را در بازار به اوج برساند"