ما در شناسایی بهترین مسیرهای بین المللی شدن و یافتن بهترین شرکای خارجی مناسب برای طی این مسیر ، خلاقانه در خدمت مشتریان خود خواهیم بود.

بخش لایسنسینگ "شرکت کیمیا اقتصاد جهان" (کجاکو)، یک مشاور و کارگزار بین المللی در زمینه واگذاری-اجاره برند و سایر مالکیتهای معنوی از منابع خارجی می باشد که تاکنون به مشتریان زیادی در شناسایی بهترین مسیرها و شرکاء برای یک برنامه موفق واگذاری-اجاره مالکیتهای معنوی کمک کرده است. ما از طریق شرکای تجاری خارجی خود، همکاری نزدیکی با تعدادی از بهترین و شناخته شده ترین خرده فروشان جهان و نیز مشهورترین و دوست داشتنی ترین برندها برای نواختن یک ارکستر پیمانهای خلاقانه برند و مالکیتهای معنوی داریم که این توانایی منجر به نفع بردن تمام طرفهای درگیر در این پیمانها می شود.  

ما به کمک شرکای تجاری خارجی خود صدها برنامه و استراتژی واگذاری-اجاره برند را برای دامنه گسترده ای از مشتریان در بخشها و صنایع گوناگون تجزیه تحلیل، تدوین و به صورت موفق اجرا نموده ایم. ما در تمام مراحل از مسیر، از شناسایی شرکای خارجی تا رسیدن به توافق و قرارداد با شما همراه خواهیم بود و فراتر از آن، ما یک  مسیر ساده و در عین حال با رویکرد جامع همکاری مشترک که توان پیمان شما را به حداکثر می رساند بسترسازی می نماییم. چالش ما یافتن شرکای خارجی و مذاکره معاملات نیست، چالش ما یافتن شرکای مناسب و رسیدن به بهترین توافق و معامله است. 

فرهنگ سازمانی ما:

ما در مجموعه کجاکو به داشتن تنوع، چه در زمینه مسائل حرفه ای و خدمات و چه در زمینه پیشینه های فرهنگ سازمانی به خود افتخار می کنیم. معتقدیم که ما بسته های خدماتی منحصر به فرد و ارزشمند به مشتریان خود پیشنهاد می دهیم. تیم حرفه ای ما به چند زبان تسلط دارند و آنها تجربیات و تواناییهای منحصر به فرد و ارزشمند در زمینه های گوناگون دارند. به عنوان یک شرکت و همچنین به عنوان افراد ، ما به جامعه ای که به آن خدمت می کنیم متعهد هستیم و همواره به دنبال راههایی برای به چالش کشیدن خود هستیم. 

واگذاری-اجاره برند (Brand Licensing) چیست؟

در ساده ترین تعریف آن، یک رابطه قراردادی بین مالک برند (Licensor) و یک تولید کننده یا خرده فروش (Licensee) است که شکل می گیرد و در ازای هزینه، یک محصول یا خدمت تحت برند و نام تجاری توزیع و ارائه می شود.

ما معتقدیم که وقتی این کار در شکل درست خود انجام شود، تبدیل به یک پیمان استراتژیک مابین دو طرفی میشود که با هم پیمان می بندند و خطرات ، کنترلها و در نهایت سود به اشتراک گذاشته می شود.  

منافع واگذاری-اجاره برند چیست؟

هنگامی که این کار به درستی انجام شود، به هر دو طرف معامله (واگذار کننده – گیرنده) نفع می رساند. فراتر از درآمد رویالتی (بهره مالکانه)، منجر به شناخته تر شدن هر چه بیشتر برند می شود. و برای اجاره کننده برند، فرصتهای جدیدی برای عمده فروشی و خرده فروشی خلق می کند، فروش را افزایش می دهد و از همه مهمتر در بعضی موارد فروش از طریق کانال پخش واگذارکننده برند انجام خواهد شد.

این جمله ای است که ما همیشه دوست داریم تکرار کنیم: "یک برند مناسب می تواند یک محصول خوب را در بازار به اوج برساند"

به عنوان یک مشاور و کارگزار واگذاری-اجاره برند و سایر مالکیتهای معنوی، هدف ما کمک به مالکان برند، تولید کنندگان و خرده فروشان می باشد. و این امر با ساده کردن دنیای پیوسته در حال تغییر و به صورت فزاینده رقابتی واگذاری-اجاره برند و نیز با فرآیندهای کلیدی زیر که اغلب نادیده گرفته می شوند،  محقق می شود. 

تدوین برنامه استراتژیک واگذاری-اجاره برند

با روش اختصاصی ما که پتانسیلهای واگذاری-اجاره برند را در ارتباط با چشم انداز رقابتی و محیط جاری خرده فروشی تجزیه تحلیل می کند و خروجی آن شامل توصیه هایی روی دسته بندیهای جدید محصول، مدل واگذاری حق امتیاز (مثلا استاندارد، مستقیم به خرده فروش و ...)، شرکای خارجی و بازده رویالتی(بهره مالکانه) می باشد. 

تامین شرکای خارجی مناسب

فرآیند اختصاصی ما در شناسایی و تجزیه و تحلیل شریک خارجی (PIAP)، مشتریان موجود، ردپای برند، فرهنگ، قدرت مالی و تاریخچه پیمانهای شریک بالقوه را تجزیه و تحلیل می کند تا بتواند شرکای استراتژیک مناسب برای دستیابی به اهداف مالکان برند، تولیدکننده ها و خرده فروشها را شناسایی کند. پس از شناسایی، ما می توانیم راه حلهای یکپارچه، قابل اندازه گیری برای حفظ منافع شرکاء ارائه دهیم. از طرف شما با تصمیم گیرنده های اصلی ارتباط برقرار کنیم و فرصتهایی را برایتان ایجاد کنیم. ما گامهای سنگین و چالشی کار را از طریق مذاکرات و رسیدن به یک توافق و قرارداد برایتان انجام میدهیم. 

مدیریت برنامه واگذاری-اجاره برند.

شالوده موفقیت یک برنامه واگذاری-اجاره برند، پس از امضاء تمام قراردادها شکل می گیرد. از رویالتی و اداره قرارداد تا مسیریابی و انجام مصوبات قرارداد، راهنمایی، توسعه روشها و سازماندهی برای اعتلای امتیاز گیرنده، ما تمام راه حلهای لازم برای رشد شرکتها و برنامه های واگذاری-اجاره برند شما را فراهم می کنیم.

ارزیابی اثربخشی واگذاری-اجاره برند

این گزارش، پاسخ به بزرگترین سوال مدیران اجرایی می باشد که همواره می پرسند "بیش از رویالتی و مبلغ اجاره، ارزش برنامه واگذاری-اجاره برند چیست؟" روش مخصوص ما برنامه اجاره برند شما را از لحاظ تاثیر برند و ارائه یک معادل دلاری قابل قبول آن، اندازه گیری می کند. 

ممیزی برنامه واگذاری-اجاره برند

ما ارزیابی کاملی از فعالیتهای واگذاری-اجاره برند شرکت شما را انجام می دهیم. این تمرین ارزش ثابت شده ای در درک بیشتر شرکتها از شراکت و پیمان موجود آنها دارد تا بتوانند برای برنامه های خود بهتر برنامه ریزی کنند.

کارگاههای طوفان ذهنی واگذاری-اجاره برند و سایر مالکیت های معنوی

ما به دفتر شما خواهیم آمد و یک نشست طوفان ذهنی را هدایت خواهیم کرد که این امر کمک زیادی به استخراج فرصتهای کلیدی که در آینده می تواند شکل بگیرد ، خواهد کرد. 

کیمیا (ALCHEMY): (اسم) فرآیندی که از طریق آن اشیاء موجود تبدیل به اشیاء با ارزش بالاتر می شوند.

روش کیمیا

مجموعه ای از خدمات مشاوره بازاریابی برند است که داراییهای موجود شرکت را با هدف افزایش درآمد و ایجاد ارزش افزوده شناسایی و بهینه می کند.

1-    شکل دادن پیمانها

ما یک "پیمان استراتژیک" را به این شکل تعریف می کنیم: دو شرکت که برای شکل دادن یک رابطه سودمند دوطرفه که رشد و افزایش درآمد را برای طرفین به همراه دارد با هم مشارکت می کنند.

مثالهایی از پیمان استراتژیک:

-         اهرم کانال پخش شرکت دیگر و به دست آوردن مشتریان جدید

-         به دست آوردن نیروها و امکانات اضافه برای افزایش فروش از طریق بازاریابی اصولی برای برند

-         به اشتراک گذاشتن تواناییها در جهت بهینه کردن ارائه محصولات فعلی

ما اهدافتان را ارزیابی می کنیم، سپس برنامه ای که با استفاده از پیمانهای استراتژیک شما را به اهدافتان برساند، بهترین شرکاء و مسیری که برای اجرای آین برنامه لازم است را به شما پیشنهاد می دهیم.

2-    ارزیابی و توسعه استراتژی برند

در یک بازار مصرفی، ارزش شرکتها فقط میزان قدرت برند آنهاست. ابزارهای ارزیابی و توسعه برند ما این امکان را برای شرکتها بوجود می آورد که قدرت برند خود را ارزیابی کنند و اگر لازم بود برند خود را با برندهای بهتر در بازار جایگزین کنند.

این ابزارها عبارتیند از :

-         ارزیابی اولیه قدرت برند (هم برای برند موجود و هم برای برند نوظهور)

-         تدوین استراتژی و نقشه راه برند

-         توسعه هویت بصری برند (از ابزارهای خدمات خلاقانه ما)

3-    استراتژی ورود به بازار و خرده فروشی

آیا برند شما برای ورود به بازار خاص آمادگی دارد؟ آیا برند شما باید در یک کانال پخش خاص باشد؟ اینها دو سوال کلیدی است که هم برندهای موجود و هم برندهای نوظهور باید از خود بپرسند تا بتوانند رشد و موفقیت را در موجه شدن با هر تغییر پویای بازار و خرده فروشی کسب کنند.

ما یک تجزیه و تحلیل عمیق انجام میدهیم که به این سوالات پاسخ می دهد و نقشه راهی برای تکمیل و اجرای آن ایجاد می کند. 

4-    تجزیه و تحلیل و ارزیابی برند

این که ارزش یک برند فراتر از فقط درآمد می باشد یعنی چه؟ با استفاده از یک روش اختصاصی، ما با کمی کردن محبوبیت برند شما و نسبت دادن یک ارزش پولی ملموس به آن به این سوال پاسخ می دهیم.

-         طراحی مسیر خرده فروشی (حضور در قفسه ها و نقاط فروش)

-         تضمین بازاریابی و تبلیغات

-         حضور در رسانه های اجتماعی

-         خرده فروشی خارجی و تجربه آن (برای برندهای با بازار فروش خارجی)